USA suurim jaemüügikett ja riigi suurim tööandja Walmart teatas, et lõpetab mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasamise (diversity, equity and inclusion – DEI) poliitikast lähtumise, kusjuures tegemist on üsna laiaulatusliku taganemisega senistest tegevustest, vahendab CNBC.
Walmarti otsuse põhjuseks peetakse konservatiivsete aktivistide survet ja ähvardust alustada tarbimisboikotti, aga ka USA ülemkohtu mullust otsust, kus kolledžite võrdõiguslikkuse saavutamise erimeetmed loeti põhiseadusevastaseks. Sama kohtuotsuse tõttu on Walmart ilmselt juba aasta aega tasapisi lõpetanud tarnijatelt oodatud mitmekesisuse meetmeid, millega mõned ühiskonnarühmad said eelisrahastuse. Walmarti sellised sammud on võrdlemisi sarnased Fordi sügisese otsusega, kus DEI-poliitikast eemaldumisel kumas eemärk loobuda teatud, end vähemuseks nimetavate rühmade, nt LGBTQ, automaatne eelistamine.
Peale selle ei luba Walmart enam ka kolmandatel müüjatel oma veebipoes pakkuda mõningaid LGBTQ-teemalisi tooteid, sh nn transsoolistele mõeldud tooteid, nt ujumistrikoosid end naiseks nimetavatele meestele, mille disainis on spetsiaaselt arvestatud meeste ja naiste füüsiliste erinevustega. Ühtlasi ei jaga ettevõte enam andmeid LGBTQ aktivistidega, nagu nt ühing Human Rigths Campaign, mis kirjelduse kohaselt jälgib LGBTQ kogukonna õiguste arengut ettevõtetes, kuid sisuliselt tegeleb neile rühmadele eriõiguste taotlemisega. Samuti on Walmart asunud sulgema mittetulundusühingut Center for Racial Equity, mille asutas ise 2020. aastal, lubades viie aasta kestel toetada rassismivastast võitlust 100 miljoni dollariga (90 miljonit eurot). Ettevõte on taganenud ka mõistest „mitmekesisus, võrdsus ja kaasamine“ (DEI) ega tarvita neid enam dokumentides või ametinimetustes. Nii ongi näiteks endine mitmekesisuse spetsialist nüüd kuuluvuse juhtivspetsialist.
Mõnda üritust on Walmart lubanud siiski edasi toetada, näiteks Pride paraadi, aga seab edaspidi rohkem reegleid, kuidas toetust võib kasutada.
Nende muudatustega astus Walmart teiste selliste ettevõtete ridadesse, kes juba on loobunud mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasavuse meetmetest. Viimastel kuudel on DEI-poliitikale tagasikäigu andnud mitu suurt USA ettevõtet. Näiteks kodu- ja põllumajanduskaupade jaemüüja Tractor Supply, mootorrataste tootja Harley-Davidson, kodu- ja remondikaupade jaemüüja Lowe’s ja Jack Daniel’s viski tootja Brown-Forman Corp. Ettevõtted on käiku põhjendanud muutuva sotsiaalse ja poliitilise keskkonnaga ning viidanud tagasilöögile konservatiivsemate klientide seas. Aga paljud teised, näiteks Anheuser-Buschile kuuluv Bud Light ja Target, on pärast LGBTQ-spetsiifiliste turunduskampaaniate või kaupade müüki pidanud hakkama saama järsu müügilangusega.