Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon (Intrnational Civil Aviation Organization – ICAO), mis on lennunduspoliitika väljatöötamise eest vastutav ÜRO organ, kavatseb lennujaamadele ja lennuettevõtjatele kehtivaid eeskirju põhjalikult muuta, võttes kasutusele digitaalse reisikaardi ja näotuvastussüsteemid, kirjutab The Times.
Praegu peavad lendajad lennule registreeruma, mida saab teha internetis või lennujaama saabudes. Seejärel väljastatakse neile vöötkoodiga pardakaart. Seda skaneerib reisija erinevates punktides lennujaamas, sealhulgas väravas enne pardaleminekut.
Muudatused kaotaksid aga senise pardakaardi ja selle asemel laadiksid lendajad lennu broneerimisel oma telefoni digitaalse reisikaardi. Samuti hakataks lennujaamades isikute tuvastamiseks kasutama näotuvastust. Ehk kõigi lennujaama saabuvate reisijate nägu skaneeritaks ja süsteem annaks automaatselt lennuettevõtjatele teada, kes kavatsevad nende lennule tulla.
Sellised muudatused võiksid ICAO hinnangul jõustuda juba kolme aasta jooksul. Plaanide edukaks elluviimiseks oleks vaja lennujaamade infrastruktuuri uuendamist, sealhulgas näotuvastustehnoloogiat ja võimalust lugeda reisidokumendi andmeid mobiilseadmest.
Harjutavad kõrgemaid klasse sellega ja, kui rikkamad sellega päri, siis vaestele peale suruda pole probleem. Step-by-step.
Õnnistaks meid vaid päike tõelise päikesetormiga või mingi kosmiline sündmus, mis tapaks kõik elektroonika… Tean, see oleks katastroof. Aga 1% kannataks ka.