BMW tegevjuht Oliver Zipse leiab, et Euroopa peab tühistama plaani keelata 2035. aastast uued fossiilkütustel toimivad autod, et vähendada sõltuvust Hiina akude tarneahelast, vahendab Reuters. Euroopa peaks kasutama oma tehnoloogilisi tugevusi ja lubama muidki lahendusi, sh alternatiivseid kütuseid, näiteks sünteetilisi või biokütuseid ja vesinikkütuseid. Zipse sõnutsi on Euroopa olukord pessimistlik ja regioonis on hädasti vaja regulatsioonid üle vaadata, et konkurentsis püsida.
2023. aastal kiitsid Euroopa Liidu riigid heaks regulatsiooni nõudega, et CO2-heiteid peab 2030. aastaks olema 55% vähem kui 2021. aastal ning 2035. aastast peavad kõik uued autod olema CO2-heiteta. Viimase reegli tõttu on seega 2035. aastast uued diisel- ja bensiinimootoriga sõidukid keelatud. BMW tegevjuht leiab, et niivõrd äärmuslikku, täielikult elektrisõidukitele ülemineku eesmärki on vaja korrigeerida, et Euroopa ettevõtted ei sõltuks nii palju Hiina akudest.
Peale BMW on teisedki autotootjad, näiteks VW ja Renault, teinud üleskutse leevendada või edasi lükata CO2 eesmärke, sest elektrisõidukite müük ei edene.
Ka Itaalia püüab võidelda roheleppe vastu, millega Euroopa Komisjon loodab seljatada kliimamuutuseid. Itaalia peaminister Giorgia Meloni on märkinud, et EL rohelepe on pigem ideoloogiline ja ennasthävitav. Nii leiabki Itaalia, et Euroopa Liidu tööstuspoliitikat on kindlasti tarvis muuta, eriti autotööstuses.
Kuid Oliver Zipse koduriik Saksamaa on tagasi lükanud ettepanekud eesmärgid üle vaadata, põhjendades seda argumentidega, et tööstusel on selgust vaja ja kliimamuutusega olevat vaja kiiresti võidelda. Ka Prantsusmaa ei soovi rohe-eesmärke tühistada, kuid pidas oluliseks alustada uute läbirääkimistega, et eesmärkide üle arutada. Euroopa Komisjon on aga regulatsioonide arutelu lükanud aastasse 2026, et alles siis vaadata, kas ka hübriidsõidukid võiks 2035. aastaks seatud eesmärki täita ja kas anda sünteetilistele kütustele erand.
Euroopa Liit püüdis roheleppe eesmärkide täitmist turgutada mitmete meetmetega, sh elektriautode ostutoetustega, mis pidanuks innustama transpordisektorit end elektrifitseerima. Aga mitmed autotootjad on viimasel ajal hoopis teatanud, et kasina müügi tõttu kavatsevad nad elektrisõidukite tootmist vähendada. Tänavu osteti Euroopas elektriautosid kümnendiku võrra vähem kui eelmisel aastal.