Briti riigiamet keelas šokolaadireklaami: “õigustab ohtlikku sõidustiili”

Reklaamis näidatud autojuht "tundus rikkuvat liikluseeskirju".

Kui meeldib:
Jaga postitust:
Toeta järgmise loo valmimist
Toeta täna

25 000€ eesmärgist on puudu veel 6900€. TOETA TÄNA
Vaid Sinu toetuse abiga saame hoida Vabaduste portaali elus!

Suurbritannias keelas reklaamide üle järelevalvet tegev asutus Twixi šokolaadi telereklaami, sest see pidavat propageerima ohtlikku sõidustiili ja neile tundus nagu autojuht oleks rikkunud liikluseeskirju.

Reklaami kohta esitati viis kaebust, kus väideti, et see propageerib ohtlikku sõidustiili ja on seetõttu vastutustundetu. Reklaam pealkirjaga “Kaks on rohkem kui üks” kujutab autojuhti, kes sõidab tühjal teel, lisab kiirust ning sõidab lõpuks kaljult alla, maandudes identse auto katusele, mis vihjab Twixi pakendis olevale kahele, täpselt samasugusele šokolaadibatoonile, kirjutab BBC.  

Twixi omaniku Mars-Wrigley sõnutsi on reklaam kunstiline ning tegevus toimub absurdses, fantastilises ja ebareaalses maailmas. Ettevõtja hinnangul oli stsenaarium selgelt ülepingutatud ja reaalsuses võimatu, mida tõestasid mitmed stseenid. Mars-Wrigley selgitas veel, et filmimise ajal sõitis auto lubatud sõidukiirusega ja “igasugune jäljendamine peegeldaks ainult näidatud seaduslikku ja ohutut sõidustiili”. Ettevõte juhtis tähelepanu ka sellele, et Twix on tuntud absurdse ja mängulise huumori poolest, mida oli püütud ka selles reklaamis kuvada.

Mars-Wrigley põhjendusega oli varem nõustunud Clearcast, mis kontrollib reklaame enne nende eetrisse laskmist. Clearcasti hinnangul ilmneb reklaamklipist selgelt, et see pole mõeldud järeletegemiseks ega ole seal kuidagi vihjatud, et ohutu sõidustiil on igav.

Sellest hoolimata otsustas reklaamijärelevalveasutus (Advertising Standards Authority, ASA), et reklaami ei tohi rohkem näidata, sest see „õigustab ohtlikku sõidustiili”. Kuigi ASA tunnistas, et reklaami iseloom oli ulme sugemetega, pidas probleemseks siiski klipi esimest poolt, kus autojuht „tundus rikkuvat liikluseeskirju”. Amet märkis, et tagaajamisel oli kiirust rõhutatud koos sellekohase muusikaga ning tõi esile teele jäänud nähtavad pidurdusjäljed. Seega otsustas ASA, et reklaamides ei tohi sallida ega propageerida vastutustundetut sõidukijuhtimist, mis võib rikkuda liikluseeskirju.

Tahes-tahtmata meenub ka hiljutine lugu sellest, kuidas Ühendkuningriik muudab auto kasutamist järjest ebamugavamaks. Põhjendamatud teede sulgemised, mitte kuhugi jõudvad teeremondid ja autodele piiratud alad. Madalate kiirusepiirangute kehtestamine linnades ning aina rohkem jälgimiskaameraid igasuguste reeglite jõustamiseks. Nüüd aga paistab ligi hiilivat veel üks reegel, kus liikluseeskirjad kehtivad ka kunstilises reklaamis ning kaugel seegi, kui juba filmis, seriaalis või, miks mitte, ka ulmeraamatus.

0 0 votes
Article Rating
Kommentaaride teavitused
Teavitus
0 Comments
Enim hääli saanud
Uuemad Vanemad
Inline Feedbacks
View all comments