Riigikogu menetluses on karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu, mille peaeesmärk on anda kaubasanktsioonide, sh Venemaale kehtestatud kaubasanktsioonide kohtuliku eeluurimise ülesanne täielikult MTA-le. Seni on MTA pidanud kauba sisse- või väljaveo keelu rikkumised lõpuks kaitsepolitseile süüteomenetluseks üle andma. Kuid et Venemaa sõjategevuse tõttu on kehtestatud sanktsioonide maht kasvanud, on palju rohkem ka sanktsioonirikkumisi. Karistusseadustiku muudatuse üks põhjuseid ongi soov vähendada kaitsepolitsei (KAPO) ning politsei- ja piirivalveameti (PPA) töökoormust, ühtlasi MTA sõltuvust teisetest asutustest. Eelnõuga see probleem laheneks, kuid miskipärast on rahandusministeerium pärast eelnõu esimest lugemist Riigikogus esitanud muudatusettepaneku, millega soovib, et MTA jälitustegevuste nimekiri oleks laiem. Ametile tahetakse õigust iseseisvalt jälitustoiminguid teha ja seda mitte ainult sanktsioonikuritegudes, vaid kõigis ameti menetletavates kriminaalasjades. Kusjuures peale postisaadetiste uurimise võiks MTA salaja pealt kuulata, kasutada politseiagenti ning seejuures siseneda varjatult hoonesse, ruumi, sõidukisse, piiratud alale või arvutisüsteemi.
Muudatusettepanekut põhjendab rahandusministeerium asjaoluga, et algne osaline jälituspädevus ehk ainult sanktsioonikuritegude jaoks ei ole hea variant. See ei lahenda probleemi, kus nt maksukuritegusid menetlevad jätkuvalt kaks asutust. Bürokraatia ja halduskoormus ei väheneks ja kulusid hoopis lisanduks, sest MTA peaks ikkagi looma sanktsioonikuritegude jaoks üksuse. Veel leiab Rahandusministeerium, et „kui ühes menetluses hakatakse jäilitustoiminguid läbi viima ja satutakse maksukuritegevuse peale, siis tekivad õiguslikud küsimused, kuidas täpsemalt selles olukorras dokumentidega toimetada, nt kui PPA-l ei ole tol hetkel võimekust kaasabi osutada.”
Plaanil ei ole aga toetust isegi koalitsioonierakondade saadikute seas. Õiguskomisjoni liige Valdo Randpere (Reformierakond) ütles näiteks komisjoni istungil, et jälitusõiguse suurendamise peamine mure peitub sõnumisaladuses kui põhiseadusega sätestatud põhiõiguses. Viimase puhul võib erandeid anda ainult kohtu loal, et kuritegu tõkestada, või selleks, et kriminaalmenetluses tõde välja selgitada. Sedagi vaid seadusega sätestatud juhtudel ja korras. Randpere hinnangul ei tohiks erandeid niisama lihtsasti laiendada teistele asutustele peale PPA ja KAPO. Ühtlasi viitas ta tõsiasjale, et jälitust vajavaid sanktsioonikuritegusid on vähe, mistõttu tundub nagu väiksema probleemi lahendamiseks soovitakse seadust muuta liiga laialt. Pealegi võib juhtuda, et tulevikus soovivad ka teised ametid – nt Konkurentsiamet, Keskkonnaamet, vanglad jt – samasuguseid õiguseid.
Õiguskomisjoni teine liige Madis Kallas (SDE) aga Randpere seisukohta ei jaga ega pelga MTA suuremaid õiguseid. Kallas selgitas istungil, et kuigi MTA on juriidiliselt üks asutus, on mõlemal poolel siiski oma reeglid ja toimingud ning eelnõus toodud lahendus väärib toetust.
Teil on vananenud andmed EMTA teostab koike seda omavolilisemt juba ammu sarnaselt mendimafiale koigile seadustele vilstades. Siin oleks teil vaja uurivat ajakirjandust teha kyidas Eesti ettevotted on tegelikult loogi all. Alates Tartu Maakohtu poolt pumbatavatest Ariregistri loppematutest maailma korgematest trahvidest (nende arvates vale aadress mis ei ole vale €3600 jne jne jne jne) ykskoik millele kus laheb ka taielik absurd mida ei suuda moista ka riigi tippadvokaadid. Voi kuidas EMTA murrab yhegi toendi ja dokumendita kodudesse sisse, kustutab ise jalitismenetluse dokumente, paigaldavad inimeste kodudesse suvaliselt jalitusseadmeid jne. Te isegi ei kujuta ette mis valjapresdimisel rajanevas varaste loodud varasteriigis toimub reaalselt. Hiljem kui koik arestitud firmad on surnud ei vastuta keegi nagu Eestis ikka. Yhtegi nouet ei esitata asjad pyhitakse vaiba alla tapselt nagu PPAs igapaevaselt. Pruunsilla case on ju tapselt samasugune algusest lopuni selliseid asju aga toimub ju sadu Eestis igapaevaselt. Kus KGB riik ei saanud midagi kui vaid iseennast taas luua. Vankadest parasiitametnikud kaivad ja maksavada Eestile katte koos kohalike kyyditajatega elades taiesti seaduste ja riigiylest elu nagu kogu maailma yks suurimaid ametkondi tervikuna. Te ei kujuta ette ykdse mis nendes kriminaalide organisataioonides toimib. Samal ajal kui riigieelarvet varastatatkse sadade miljonite ja nyyd juba miljardite kaupa tyhjaks 12 kuu jarel ja keegi ei nae ega kuule midagi rahapesu pankadest EMTA osakondadega ees otsas. Totalitaarses riiigis kus ei kehti ei panga ega arisaladus juba vaga ammu.
Aga edasi. Sm. Ligi jargmine plaan on ju kogu ettevotlus ja nende raamatupidamine allutada riigile. Seda prooviti juba korra, tuli €1000 deklar mis viis kogu korgemal tasemel itelektuaalse omandiloome ning R&D riigist. Vabatahtlik riigi raamatupidamiseteenus aga ei rakendunud orjadel piisavalt laiapohjaliselt. Nyyd tuleb aga siis sundriigistamine. See pole veel aga kaugelt koik peremehe suutlikuseta venekylas. Koik see on ju juba eelnou mustand, otsige valja.
On yhene et okupatsiooni valitsuse eesmark on Eesti havitada labi kultuuri-, hariduse- ja majandusgenotsiidi ja see on tootanud vaga hasti. Ollakse vaga selgelt lopusirgel, mille pohjuseks on arg ja vaimselt piiratud orjarahvas kes pole iial suutnud ei oma elu ega oma riigi peremees iial olla. Mis labi on seda seal siis alati keegi teine. Tanasest olukorrast ju valja enam ei tule on ju maj tehniliselt taiesti selge.