Augusti alguses tegi Saksamaa transpordiminister Volker Wissing Euroopa Komisjonile pöördumise, milles märkis, et suure tõenäosusega ootab Euroopat ees miljonite diiselmootoriga sõidukite mahakandmine.
Nimelt on Euroopa Liidu Kohtus kaks kaasust, milles käsitletakse Mercedese Euro 5 ja Euro 6 diiselmootoriga mudelite puhul, kas heitgaaside piirväärtusi peaks mõõtma üksnes labori- või tegelikes sõidutingimustes. Nende mudelite heitgaaside koguseid mõõdeti aga ainult laboris ning tegelikes tingimustes ei mahu need kehtestatud piirmäära sisse. Seetõttu nõuavad mitmed autode ostjad Mercedes-Benzilt hüvitist.
Euroopa Liidu Kohus on juba varem leidnud, et sõidukite heitkoguseid ei tohiks mõõta üksnes laboris, vaid kõigis sõidutingimustes. See tähendab, et heitkoguste piirväärtuseid ei tohiks reeglite järgi ületada ka siis, kui auto on inimesi ja pagasit täis, sõidab mäest üles või liigub mistahes muus keerukamas sõiduolukorras. Sama seisukoha on kohtuasjades võtnud ka Euroopa Komisjon.
Wissing hoiataski nüüd, et kui vanemate autode puhul rakendatakse kohtuasjade tulemusel tagantjärele tegelikes sõidutingimustes tekkivate heitkoguste norme, tähendaks see, et neid ületavad sõidukeid ei oleks enam lubatud liikluses kasutada.
Wissingu pöördumise peale selgitas Euroopa Komisjoni siseturuvolinik Thierry Breton, et komisjon ei plaani sõidukite heitkoguste piirväärtuste regulatsioone tagantjärele muuta. Ka ei soovivat komisjon kasutusele võtta meetmeid, mis kodanikke karistaks. Wissingu käsitlust nimetas siseturuvolinik „eksitavaks“.
Wissing kirjutas sotsiaalmeediaplatvormil X Bretonile omakorda vastates, et komisjoni selgitus tema muret sugugi ei jahutanud ja kui komisjon jääb oma varem esitatud seisukoha juurde, võib kohtuasja tulemus miljonitele kodanikele tähendada siiski nende auto liikluses osalemise keelamist.