Šotimaal juhtub: päikeseenergial töötavad kiiruskaamerad lakkasid töötamast, kuna päike ei paista

Ilmastikuolud takistavad valitsuse plaani olla maailma kõige turvalisema liiklusega riik.

Sofia Jõeorg

16. apr. 2024

Sofia Jõeorg

Kui meeldib:
Jaga postitust:
Toeta järgmise loo valmimist
Toeta täna

Päikeseenergial töötavate autode kiirust mõõtvate märkide mõte oli aidata lihtsal viisil liiklust reguleerida, kuvades rõõmsat nägu, kui autojuht sõidab õige kiirusega ja pahurat nägu, kui autojuht ületab kiirust. Nüüd aga ei näita need pilvise taeva ja kohalike omavalitsuste eelarvepiirangute tõttu enam kumbagi.

Väljaande Mail on Sunday uuring näitab, et mõned rahapuuduses kohalikud omavalitsused on kiiruskaamerate võrgustikust loobunud ja paljud neist on jäetud lihtsalt katkisena seisma. Ühes kohalikus omavalitsuses, East Renfrewshire’is, ei tööta enam 65 protsenti kiiruslugejatest ja nende asendamiseks puudub eelarve. Põhja-Ayrshire’is ei tööta 75 protsenti kiiruse mõõtmise masinatest. Glasgow ametnike teatel on neil rikkis pooled kaameratest, kuid samas tunnistavad nad, et ei tea, kas see on hinnang õige, sest kiirusradarite viimane ülevaatus toimus viis aastat tagasi. Borders’i omavalistuse volikogu tunnistab aga, et on olnud sunnitud asendama päikeseenergial töötavad seadmed päikesevalguse puudumise ja Šotimaa pilvise ilma tõttu.

X-i kasutaja toob uudist jagades välja, et tegmeist on järjekordse Šotimaa valitsusele piinlikkust valmistava asjaga.

Kiirusmärgid võeti Šotimaal kasutusele 20 aastat tagasi ja need asuvad tavaliselt kohtades, kus on piiranguna kehtestatud kiiruseks 30 miili tunnis. 

Šotimaa valitsus ei olnud kuigi huvitatud artikli ilmumisest, kuna üheks valitsuse eesmärgiks on kuue aasta pärast olla “liiklusohutuses maailma turvalisim”. Uuring ilmus peale seda, kui transpordiminister Fiona Hyslop väitis, et liiklusohutus on Šotimaa võimupartei Šoti Rahvuspartei (Scottish National Party – SNP)  jaoks “absoluutne prioriteet”.

Kommentaaride teavitused
Teavitus
0 Kommentaari
Enim hääli saanud
Uuemad Vanemad
Inline Feedbacks
View all comments