Väljaande Mail on Sunday uuring näitab, et mõned rahapuuduses kohalikud omavalitsused on kiiruskaamerate võrgustikust loobunud ja paljud neist on jäetud lihtsalt katkisena seisma. Ühes kohalikus omavalitsuses, East Renfrewshire’is, ei tööta enam 65 protsenti kiiruslugejatest ja nende asendamiseks puudub eelarve. Põhja-Ayrshire’is ei tööta 75 protsenti kiiruse mõõtmise masinatest. Glasgow ametnike teatel on neil rikkis pooled kaameratest, kuid samas tunnistavad nad, et ei tea, kas see on hinnang õige, sest kiirusradarite viimane ülevaatus toimus viis aastat tagasi. Borders’i omavalistuse volikogu tunnistab aga, et on olnud sunnitud asendama päikeseenergial töötavad seadmed päikesevalguse puudumise ja Šotimaa pilvise ilma tõttu.
Kiirusmärgid võeti Šotimaal kasutusele 20 aastat tagasi ja need asuvad tavaliselt kohtades, kus on piiranguna kehtestatud kiiruseks 30 miili tunnis.
Šotimaa valitsus ei olnud kuigi huvitatud artikli ilmumisest, kuna üheks valitsuse eesmärgiks on kuue aasta pärast olla “liiklusohutuses maailma turvalisim”. Uuring ilmus peale seda, kui transpordiminister Fiona Hyslop väitis, et liiklusohutus on Šotimaa võimupartei Šoti Rahvuspartei (Scottish National Party – SNP) jaoks “absoluutne prioriteet”.