Täielik kontroll: Kreeka maksuamet registreerib reaalajas kõik ettevõtte tehingud ja kliendiandmed

Digitaalset kliendiregistrit põhjendatakse vajadusega parandada maksukuulekust.

Kui meeldib:
Jaga postitust:
Toeta järgmise loo valmimist
Toeta täna

Kreeka maksuamet on kasutusele võtnud digitaalse kliendiregistri, mis annab reaalajas ülevaate kõigist kliendiga tehtavaist tehinguist. Esialgu on luubi all autoteenindusega seotud ettevõtted, nt remonditöökojad, rendi- ja rehvifirmad, kuid eesmärk on võtta register kasutusele ka teistes valdkondades, kus sularahatehingud on tavalised.

Digitaalse kliendiregistri kaudu saab maksuamet reaalajas ülevaate klienditehingutest ja kontrollida myDATA platvormi kaudu, kas vajalik arve on väljastatud, kirjutab Greek City Times. Süsteemi abil loodab riik võidelda maksudest kõrvalehoidmise ja varimajandusega. Kui esialgu peavad kliendiregistrit kasutama autoteeninduse ettevõtted, nt remondi- ja rehvitöökojad, parklad, autopesulad jpt, siis edaspidi peaksid kliendiregistri kasutusele võtma ka muud sektorid, nt ürituste korraldajad, spordisaalid, hotellid ja toitlustus. 

Kreeka ettevõtted on juba praegu kohustatud integreerima kassaregistrit müügipunktiga (POS-terminaliga), mis omakorda on ühendatud maksuameti keskse myData (My Digital Accounting and Tax Application) süsteemiga. See süsteem kogub reaalajas müügi- ja maksuandmeid. Autoettevõtete puhul jälgib süsteem väidetavalt veel ka klientide arvu päevas, kliendi maksukohuslase registreerimisnumbrit, arve andmeid, sõiduki registreerimisnumbrit, kategooriat ja tootjat. 

Kreeka maksuamet nõuab, et ettevõtted kasutaks digitaalset kliendiregistrit, kus makseterminal on ühendatud maksuameti andmebaasiga ja kuhu tuleb kanda info ka kliendi kohta. Foto: Tomek/Pixabay.

Kõigi nende andmete alusel on maksuhalduril täielik ja vahetu pilt ettevõtja „kliendiliiklusest“, sh müügiarvete ja elektrooniliste maksete kohta, mis annab maksuametile võimaluse võrrelda deklareeritud andmeid tegelike tehingutega. Teisisõnu on tegemist nüüdisaja digiversiooniga registritest, mida paljud ettevõtted kuni 2012. aastani n-ö paberil pidasid ja mis Kreekas olid kohustuslikud mitmes sektoris, nt tervishoius, majutuses, hariduses, ilusalongides, spordisaalides, garaažides jm-l. Nendes registreeriti kõik tehingud, mõnel juhul ka tegevuskohta sisenenud isikud ning väljastada tuli ka tõend teenuse osutamise kohta. 

Digitaalse kliendiregistriga loodab Kreeka maksuamet parandada maksukuulekust ja läbipaistvust ning tagada tehnoloogia abil täpne aruandlus ja vähendada deklareerimata tulu kõrge riskiga sektorites. Ettevõtteid, kes ei kasuta POS-terminale või ei edasta andmeid myData süsteemi, ähvardavad kopsakad trahvid. 

Kommentaaride teavitused
Teavitus
0 Kommentaari
Enim hääli saanud
Uuemad Vanemad
Inline Feedbacks
View all comments