Nissan USA üksus kärbib “mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasamise” poliitikat 

Nissani töötajad pääsevad seni kohustuslikest DEI- ja LGBTQ-koolitustest.

Kui meeldib:
Jaga postitust:
Toeta järgmise loo valmimist
Toeta täna

Nissan lõpetab mitmekesisuse meetmed ja liitub juba päris pika suurettevõtere nimekirjaga, kes juba varem on woke-ideoloogiast eemaldunud.

Jaapani autotootja otsuse põhjuseks peetakse konservatiivse woke-vastase aktivisti Robby Starbucki tegevust. Viimane on varemgi korraldanud edukaid boikotte, näiteks Walmarti ja Tractor Supply vastu, mis on andnud firmadele tõuke vähendada enda nn mitmekesisuse meetmeid, kirjutab New York Post

Nissan tutvustas ulatuslikke DEI-algatusi alles mullu. Toona kinnitas firma, et kui teised ettevõtted võivad DEI eest kõrvale hiilida, siis Nissanis on see esikohal juba töötaja esimesel tööpäeval. Muuhulgas oli ettevõte pühendunud pakkuma LGBTQ-töötajatele soodustusi.  Nüüd aga on ettevõtte Ameerika üksuse juht Jeremie Papin kinnitanud, et Nissan loobub paljudest mitmekesisuse meetmetest, sh DEI ja LGBTQ koolitusnõuetest ning võrdõiguslikkuse indeksist, mis jälgib töötajate pühendumust LGBTQ võrdsuspoliitikale. 

Woke-vastase aktivisti Starbucki sõnutsi ei rahasta Nissani Ameerika üksus edaspidi Pride’i üritusi ning tühistab mitmekesisuse kvoodid töötajate palkamisel ja edutamisel. Starbuck on oma tegevust põhjendanud sooviga taastada inimeste võimalus käia tööl ilma, et neile surutaks peale woke-ideoloogiat. Robby Starbuck kasutab julgelt näiteks sotsiaalmeediaplatvormi X võimalusi ja sealseid jälgijaid, et vajaduse korral alustada ettevõtte boikoteerimist, mis on firmade jaoks juba hoiatusena mõjunud alusena, et DEI-poliitika uuesti üle vaadata.  

Robby Starbucki sõnutsi pole Nissan DEI-poliitikast kasu saanud.

DEI-poliitika kärpeotsusega astus Nissan teiste selliste ettevõtete ridadesse, kes juba on loobunud mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasavuse meetmetest. Viimastel kuudel on DEI-poliitikale tagasikäigu andnud mitu suurt USA ettevõtet. Näiteks USA kaubanduskett Walmart, kodu- ja põllumajanduskaupade jaemüüja Tractor Supply, mootorrataste tootja Harley-Davidson, kodu- ja remondikaupade jaemüüja Lowe’s ja Jack Daniel’s viski tootja Brown-Forman Corp. Ettevõtted on käiku põhjendanud muutuva sotsiaalse ja poliitilise keskkonnaga ning viidanud tagasilöögile konservatiivsemate klientide seas. Sellistel kaalutlustel on alus olemas, sest mitmed ettevõtted, näiteks Anheuser-Buschile kuuluv Bud Light ja kaubanduskett Target, on pärast LGBTQ-spetsiifiliste turunduskampaaniate või kaupade müüki pidanud hakkama saama järsu müügilangusega. 

Kommentaaride teavitused
Teavitus
0 Kommentaari
Enim hääli saanud
Uuemad Vanemad
Inline Feedbacks
View all comments