Suurbritannia keskkonnaagentuuri juhi Alan Lovelli sõnutsi põhjustab Suurbritannia jõgedele juba praegu märgatavat negatiivset mõju sõiduteede äravooluvesi, mis sisaldab sõidukite rehvidest eralduvat mikroplasti, kirjutab The Telegraph. Elektriautod on oma kaalu tõttu seejuures tunduvalt suurema mõjuga kui sisepõlemismootoriga sõidukid, sest on viimastest keskmiselt 20% raskemad. Mida raskem sõiduk, seda enam eraldub sõitmisel rehvidest mikroplastiosakesi, aga ka suuremast pidurite kulumisest tingitud metalle ja metalloide.
Seda, et elektriautode pidurid ja rehvid kuluvad kiiremini kui tavalistel autodel, oleme käsitlenud ka varem. Kiirem kulumine tähendab, et õhku satub rohkem väikeseid tahkeid osakesi, sageli mürgiseid. Arvestuste kohaselt eraldavad elektriautode pidurid ja rehvid 1850 korda rohkem selliseid tahkeid osakesi võrreldes sisepõlemismootoriga autodega.
Ehk sama probleemi tõttu on Suurbritannia keskkonnaagentuuri sõnutsi ka veekogud nüüd saastunumad. Suurbritannia on mõistnud, et elektriautode mõju jõgedele on arvatust kordi suurem ning jõgede reostamises ei saa süüdistada üksnes põllumajandust ega vee-ettevõtteid. Vee-ettevõtjate sõnutsi on jõgede mikroplastireostuse probleemi lahendamiseks vaja vee ja kanalisatsiooni hinda tõsta rohkem, kui järgmise viie aasta kestel lubatud.
müüt busted… jutt ei vasta tõele ! e-autod pidurdavad mootoriga, laadides sellega akut.. pole haruldane, kui tesla läheb esimest korda hooldusesse 300-400k km vahel. brake pads on EVs generally last longer than those on traditional combustion engine vehicles
Aitäh kommentaari eest, Peeter! Artiklis on viited olemas esitatud väidetele, nt see konkreetne osa, mida kritiseerid, oli vist siit: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13156803/Electric-cars-release-toxic-emissions-petrol-powered-vehicles-worse-environment.html See ei tähenda, et neil õigus oleks ja vabalt võid panna adekvaatseid linke, mis teemat käsitlevad. Aga kuidas rehvidega on?