Uudised maailmast: sadade eralennukitega kliimakonverentsile, Elon Musk väljapressimisest ja maskikandmine Covid-nakkuse soodustajana

Lisaks: Briti kohus lapse “soolõikusest” ja elektriautode kehv töökindlus.

Kui meeldib:
Jaga postitust:
Toeta järgmise loo valmimist
Toetan

Vabadused.ee toimetus paneb iga nädal kokku ülevaate silma jäänud olulistest uudistest või nende uudiste alakajastatud nüanssidest, mis vääriksid enam tähelepanu.

Viimase nädala jooksul jäid toimetusele silma järgmised teemad:

  • Dubais alanud kliimakonverents: palju osalejaid tänavu eralennukiga saabub?
  • Elon Musk X-i reklaamiboikotist: minult ei saa rahaga midagi välja pressida, minge p..sse!
  • Uuring: näomaskid hoopis soodustavad Covidisse nakatumist.
  • Suurbritannia: lapsevanemad soovisid tütre “soolõikust” kohtu abil takistada, kohus keeldus.
  • Elektriautode töökindlus: probleemid 80% sagedasemad kui tavaautodel.

Dubais alanud kliimakonverents: palju osalejaid tänavu eralennukiga saabub?

Eile Araabia Ühendemiraatides Dubais alanud ÜRO 28. kliimakonverents COP28 toob üle maailma kokku umbes 70 000 inimest. Ka Eestist osaleb poolsada inimest eesotsas peaminister Kaja Kallase, kliimaminister Kristen Michali ja endise presidendi Kersti Kaljulaidiga. Kliimaministeeriumi rohereformi asekantsler Kristi Klaas ütles ERR-le, et sellisel üritusel on kindlasti oma CO2-jalajälg, aga kliimaläbirääkimisi nii pidada ei saaks, et igaüks on oma kontoris laua taga. Lisaks poliitikutele, ametniklele, ettevõtjatele ja ülikoolide esindajatele on tänavuses delegatsioonis koht ka kliimaläbirääkijatel ning Dubais on Eestil ka oma esinduspaviljon.

Kuidas aga Dubaisse saada? Loomulikult saabuvad kümned tuhanded osalejad sinna lennukiga, kusjuures varasem kliimakonverentside kogemus näitab, et maailma poliitiline- ja ärieliit väga oma kliimajalajälje pärast seejuures ei muretse. Näiteks eelmisel aasta Egiptuse Sharm El Sheikh’i kliimakonverentsile saabuti osalema 400 eralennuki pardal.

Sotsiaalmeedias vistakse eralennukitega kliimakonverentsile lendamise üle nalja. “Mis siin toimub?” “Üle 200 riigi lendab eralennukitega kliimakonverentsile, saavutamaks seda, et ma enam oma linnamaasturiga sõita ei saaks.”

Tänavu ei ole veel kohale jõudnud eralennukeid kokku loetud, kuid märkide järgi on neid ka sel aastal üksjagu. Näiteks Ühendkuningriigi tähtsamad isikud ehk kuningas Charles, peaminister Rishi Sunak ja välisminister David Cameron lendasid Dubaisse igaüks eraldi eralennuki pardal. Kriitikute sõnul saadab see aga valesid signaale Ühendkuningriigi keskkonnaalaste kohustuste kohta ja on maksumaksja raha raiskamine. Sealne peaministri büroo rõhutas aga, et Suurbritannia jaoks on oluline tugev esindatus kliimakonverentsil. Samuti märgiti, et valitsuse seisukoht ei ole sugugi lendamise vastane.

Musk X-i reklaamiboikotist: minult ei saa rahaga midagi välja pressida, minge p..sse!

Eelmise nädala uudiste ülevaates kirjeldasime, kuidas end konservatiivset valeinfot paljastava progressiivse uurimis- ja teabekeskusena tutvustav organisatsioon Media Matters for America kutsus suurfirmasid üles loobuma sotsiaalmeediaplatvormil X reklaami ostmisest. Üleskutset põhjendati sellega, et platvormil levib rassistlik ja natsionaalsotsialistlik sisu ning Muski ennast saab süüdistada antisemitismis. Suurfirmad hakkasidki järjepanu teatama, et peatavad oma reklaamid platvormil. X esitas Media Matters artiklite tõttu kohtusse kaebuse.

Teema sai jätku selle nädala kolmapäeval, kui Musk külastas ajalehe The New York Times korraldatud konverentsi DealBook. Konverentsi külaliste ees laval olles küsimustele vastates ütles ta, et postitus, mille tõttu teda antisemitismis süüdistati, oli tema poolt rumalus. Nimelt nõustus ta ühes oma 15. novembri postituses X-i kasutajaga, kes väitis, et juudi kogukondades edendatakse valgete vastast vihkamist.

Selle postituse eest Musk vabandas. Reklaamiboikoti teemal oli tema sõnum aga nüüdseks veelgi selgem. Suure meelelahutuskorporatsiooni Disney juht Bob Iger oli enne teda samal laval esinedes selgitanud, et Muski postituse tõttu on ka nemad teinud otsuse peatada reklaami ostmine X-platvormil.

“Ma loodan, et nad peatavad,” ütles Musk. Küsimusele, kas ta tõesti ei taha, et nad reklaami ostavad, vastas Musk uuesti: ärge reklaamige. “Kui keegi üritab minult reklaamiga midagi välja pressida, minult raha abil välja pressida – mine p..sse,” ütles ta. “Minge p..sse, kas on selge? Hei, Bob (Disney juht Bob Iger – HS), kui sa oled publiku hulgas. Nii ma tunnen, ärge reklaamige,” ütles ta. Samas märkis ta, et säärane boikott viib lõpuks ettevõtte pankrotini ja see saab toimuma kõikide silme all. Firma sisedokumentide kohaselt võib see ettevõttele maksma minna 75 miljonit dollarit (69 miljonit eurot).

Muski avaldusi nimetatakse ka epohhiloovateks.

Seda Muski avaldust on mõned sotsiaalmeedia kasutajad pidanud epohhiloovaks – tugevaks signaaliks nn woke-nähtuse vastu, mis sidistab ja tühistab inimesi nende arvamuste eest. Lõpetuseks andis Musk otsekohese hinnangu ka valitsevale silmakirjalikkusele: “Mind huvitab headuse tegelikkus, mitte selle tajumine. Ma näen kõikjal inimesi, kes tahavad näha head välja, samal kui nad teevad kurja. Mingu nad p..sse.”

Uuring: näomaskid hoopis soodustavad Covidisse nakatumist

Hiljutine Norra uuring leidis, et inimesed, kes kannavad koroonaviirusega nakatumise ärahoidmise nimel näomaski, võivad tegelikkuses hoopis tõenäolisemalt Covid-sse nakatuda, kui need, kes maski ei kanna, vahendab The Epoch Times. Ajakirjas “Epidemiology and Infection” avaldatud uuringu käigus analüüsiti maskide kasutamist 3209 Norra elaniku seas. Teadlased jälgisid neid 17 päeva jooksul ja küsisid seejärel osalejatelt maskide kasutamise kohta.

Kas näomaski kandmine võib nakatumis hoopis soosida? Foto: Elizabeth McDaniel.

Uurimisrühm leidis, et sagedamini maske kasutavate inimeste seas oli suurem Covid-19 positiivsete testide esinemissagedus. Isikutel, kes mõnikord või sageli kasutasid maske, oli Covid-19 esinemissagedus 33 protsenti suurem, kui neil, kes ei kasutanud kunagi või peaaegu kunagi maske. Inimeste seas, kes kasutasid maske peaaegu alati või alati, esines aga juba 40 protsenti rohkem nakatumist. Uuringu läbi viinud teadlased tõdesid, et nende saadud tulemused on vastuolus varem samal teemal tehtud uuringutega.

Suurbritannia: lapsevanemad soovisid tütre “soolõikust” kohtu abil takistada, kohus keeldus

End sooliselt nn mittebinaarseks ehk ei poisiks ega tüdrukuks pidava 17-aastase tütre vanemad püüdsid Ühendkuningriigis kohtu abil takistada lapsel soomuutmisoperatsiooni tegemist, kuid abi ei saanud, vahendab The Telegraph. Vanemad taotlesid Londoni kohtult ettekirjutust, millega nende lapsel keelataks rindade eemaldamise operatsioon. Samuti taotlesid nad, et teismelisele tüdrukule tehtaks psühhiaatriline ekspertiis.

Toeta

Kohtunik keeldus aga sellise ettekirjutuse tegemisest, öeldes, et kuigi laps on 17-aastane, saab ta peagi 18 ja saab seega täiskasvanuna ise otsustada, milliseid operatsioone soovib. Samuti ütles kohtunik, et teismelise vaimse tervise uurimine oleks antud juhtumi puhul ebaproportsionaalne.

17-aastane tütar ise kasutab endast rääkides isikulisi asesõnu nemad/neid (they/them). Tütar väitis kohtus, et hakkas end esimest korda lesbi ja mittebinaarsena tundma 11-aastasena. Tema sõnul kuritarvitasid aga tema vanemad teda pidevalt emotsionaalselt, öeldes talle, et transsooline identiteet viitab vaimuhaigusele.

Elektriautode töökindlus: probleemid 80% sagedasemad kui tavaautodel

Ameerika Ühendriikide tarbijakaitseorganisatsiooni Consumer Reports ülevaate kohaselt on elektrisõidukitega ligi 80% rohkem probleeme ja nad on üldiselt vähem usaldusväärsed kui tavalise sisepõlemismootoriga autod, vahendab CBS News. Nn pistikhübriididel on aga veelgi kehvem seis – nende puhul esineb keskmiselt pea 150% rohkem probleeme. Analüüsist selgus, et märksa töökindlamad on hübriidautod, millel on bensiinimootoriga autodest umbes veerandi võrra vähem probleeme.

Tulemused põhinevad sõidukite probleemide kohta tehtud küsitlusel, kus uuriti, kas ja milliseid probleeme kasutajad oma sõidukitega seoses viimasel aastal olid kogenud. Uuring sisaldab andmeid enam kui 330 000 sõiduki kohta, mis on valmistatud aastatel 2000-2023, kusjuures käsitlemist on leidnud ka päris uued mudelid.

Kõige sagedamini teatasid elektriautode omanikud probleemidest aku ja laadimissüsteemiga, samuti puudustest sõidukite kerepaneelide ja siseruumi osade omavahelises sobitumises. Consumer Reports märkis, et elektriautode tootjad õpivad alles täiesti uute elektrisüsteemide valmistamist.

Lisaks töökindlusele on Ühendriikide tarbijate silmis elektriautode probleemideks laadimisjaamade vähesus, pikk laadimisaeg ja autode kõrge hind.

Vabaduste portaal on loodud ja toetatud inimeste poolt nagu Sina.
Liitu vabadused.ee toetajatega
Toetan
Telli järgmine artikkel oma e-posti aadressile

Me hindame sinu privaatsust ja ei jaga sinu kontaktandmeid mitte kellegi teisega. Tutvu meie privaatsustingimustega.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare